Ahapay

Polisi pemulangan balik

Sila ambil perhatian bahawa, menurut tadbir urus dan Undang-undang Perlindungan Pengguna, pelanggan berhak memohon pemulangan balik dalam tempoh 10 hari bekerja.

Pemulangan balik pesanan hanya boleh dimulakan oleh Pedagang. Pertama, anda perlu menghubungi Pedagang untuk mendapatkan pengesahan mengenai pemulangan balik. Seterusnya, Pedagang harus mengakses Aplikasi Ejen AhaPay untuk mencari pesanan dan memulakan pemulangan balik.

Langkah-langkah untuk Mengakses Aplikasi Ejen AhaPay:

  1. Gunakan fungsi carian untuk pesanan di bahagian atas.
  2. Cari mengikut 'Order ID'.
  3. Pilih pesanan yang dikehendaki.
  4. Tekan butang "Refund" di bahagian bawah halaman.

Selepas memulakan pemulangan balik, AhaPay akan memproses dalam masa 1-2 hari bekerja.

Masa untuk pemulangan balik muncul dalam akaun pelanggan bergantung pada masa pemprosesan bank dan ia mungkin mengambil masa 10-15 hari bekerja. Anda boleh mendapatkan status pengesahan pemulangan balik dan butiran dalam bahagian "Sejarah" di bahagian bawah senarai pesanan.

Pedagang berhak untuk menolak pemulangan balik kepada pelanggan jika ia termasuk dalam kategori barangan/perkhidmatan yang tidak boleh dikembalikan.

AhaPay mempunyai hak untuk menolak permintaan pemulangan balik jika ia secara munasabah yakin bahawa permintaan bayaran balik itu berkemungkinan penipuan, menyalahi undang-undang, atau melibatkan sebarang aktiviti jenayah. Untuk butiran dan bantuan lanjut, sila hubungi kami di [email protected]

refund-MY — 2.drawio.png

Ahapay
Download app
Download app

Hubungi kami:
E-mel:[email protected]
Isnin - Jumaat9 Pagi - 6 Petang

Ikuti kami:

Terma & Syarat


Download app
Download app

AHARETAIL SOLUTIONS SDN. BHD. 
No Pendaftaran Syarikat 202401018053

Alamat Perniagaan: A-20-12, Menara A, The Vertical Business Suite, Avenue 3, Bangsar Selatan, 59200 WP Kuala Lumpur.

© 2025 Ahapay. Hak Cipta Terpelihara.